Alla inlägg den 28 januari 2008

Av Nathalie - 28 januari 2008 19:06

Jag hatar att vi svenska idioter inte har bättre information om de Amerikanska författarna !!! och när man verkligen vill hitta en speciell sak om en sådan så går det it.


Jag försöker hitta en intressant Novell av Truman Capote till engelskan, för då ska vi läsa och analyser plus skriva om författaren och jag har allvarliga problem att hitta något vettigt om honom som jag kan ha användning för.


USCH. Jag är så less skolarbete speciellt när det inte går som jag vill att det ska.


hejs

Av Nathalie - 28 januari 2008 17:08

*När en kvinna blir en mans första kärlek kan ingenting gå fel.*





Tjosan, denna skoldag var lång tråkig men inte helt utan påverkan.

Jag fick veta att vi hade engelska glosförhör och jag som varit borta hade bara några minuter på mig att plugga in de tio orden, jag fick 9/10 rätt iaf jag glömde helt enkelt av vad *subtle* betydde och vill ni veta så betyder det *raffinerad, utstuderad* bla bla något..

Det beslutades att jag mest troligt ska ha APU med Fogel och vi får väl se då vi ringer imorgon igen vad som kmr att ske.


Mina dumma pengar blev hemskickat med utbetalningskort denna månad också !!!! Magda ställde en intressant fråga idag också.

Kakan skolkade från Mjölk/nöt så jag och Åsa satt och skrev lite granna själva, vi får väl an se om hon behagar att dyka upp på skolan imorgon.


Nu ska jag försöka skriva om min engelska short story som jag bara fick G på, men egentligen kan jag få ännu högre men om sanningen ska fram så hade jag jäkligt bråttom när jag skrev den. Så vi får väl se om den blir bättre andra gången jag skriver.


Hejssvejs 

Presentation


Född: 1989
Bor: Norrbotten
Älskar: Kim & Fantasy

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards