Alla inlägg under december 2017

Av Nathalie - 14 december 2017 14:57

Katten var svullen igår.
Natten till igår märkte jag att den nya pappersstjärnan var trasig.

Fantasys underkäke var svullen igår, for till veterinären imorse och hon var fortfarande lite svullen.
Svullnaden har gått ner från igår till idag.
Men VET kollade henne i munnen och konstaterade att hon har lite inflammation i tandköttet.
En tand borta men det kan ha hänt för länge sedan eller så var den aldrig där.
Ingen åtgärd idag utan jag fick skicka bilden som jag tog igår till honom och hans privata nr.... ska meddela imorgon om det är bättre eller sämre.
Idag har jag mätt hur mycket vatten och mat jag satt fram (torrfoder.) hon fick en liten påse blöt foder där hon bara slickar såsen.....
jag inte fick sova i natt, speciellt inte när hon satte sig och spydde hårboll på mitt täcke så jag fick tvätta det och ta fram ett nytt täcke som jag tvättade igår :o

Så idag är jag mer trött än någon annan dag.

Ha en bra dag alla glada spadar

Av Nathalie - 13 december 2017 18:18

Woop onsdag.
Trött som f..
Skulle till stan och så blev det men helvete måste tillbaka imorgon!
Strömavbrott gjorde att det var stängt på backen dit jag skulle.
Men glad blev iaf Kim som slapp vara runt med mig där också, för vi åkte hem xD

Är hos mormor just nu, har mörbultat henne lite och försöker säga att hon borde till läkaren/sjukgymnasten/naprapaten... Vem som helst... Som kan minska hennes stelhet och smärta.

Nåja snart hem igen i kylan.. Tydligen så är det 18 minus ute.

Ha en bra kväll alla glada spadar

Av Nathalie - 12 december 2017 08:46

Godmorgon
Grått vitt ute, får se hur mycket det kommer snöa idag.
Nu ska jag mata fåglarna ute.

Ha en bra tisdag alla glada spadar

Av Nathalie - 11 december 2017 23:27

Vi har måndag igen woho...

Upp och ned dag idag.

Jag sov ordentligt för en gångs skull, men sen var humöret upp och ned, kanske för att jag känner som att jag inte har nog mycket tid.

Jag har varit och jobbat idag och det gick bra, fick lite arg anfall på telefonen min, mer specifikt POKEMON, för jag startade spelet när jag slutade och tänkte ha igång det när jag gick till bilen och då av någon anledning loggade spelet ut mig och jag kom först inte ihåg vilken av mail adresserna jag använde så jag valde fel när jag skulle logga in igen.

Pga det så fick jag göra en ny gubbe innan jag kunde logga ut och den gubben fick tydligen inte heta Dick eller DickNumberOne plus en massa andra namn .. tog en evighet innan något blev rätt.


Nu är jag hemma iaf, väntar på att håret ska torka, tvättmaskinen stanna så jag kan gå och sova.

Ha nu en godnatt alla glada spadar

Av Nathalie - 11 december 2017 00:24

Jag glömde skriva idag "söndag"....
Nu har det ju gått över på måndag :0

Iaf så andra advent och inte mycket har hänt.
Var till lule och åkte runt flera timmar med Lars och angelika och väntade på att Lena skulle komma hem.

Sen körde jag hem Siri och Patrik och så börjat på ett pepparkakshus

Ha en bra natt alla glada spadar.

Av Nathalie - 9 december 2017 20:32

Spel spel

Ha en bra kväll alla glada spadar

Av Nathalie - 9 december 2017 02:34

Natt natt, men jag är i sängen.
Ska snart stänga de små blå och sova.

Jag vilade när jag kom hem faktiskt.
Jag var trött från igår natt då jag bara grubblade på om vi skulle bli insnöade eller inte och om jag skulle ta mig iväg eller inte.
Men det gick ju bra och då var det smart att jag vilade en stund så jag orkade göra lite små saker och faktiskt sitta i lugn och ro vid datorn.

Blev ut en sväng också.
Denna förbannade plogbil som vi alla är tacksamma över att den existerar går mig på nerverna.
Imorse stor plog karm och "ikväll" stor jävla karm och fin stor snöhög vid infarten.
Vi hade redan mycket snö sen förra ovädret och skottade upp infarten efter bästa förmåga.
Vi till och med "breddade" infarten själva vid vägen för det var samma visa då som nu.. Höga fina kullar..
Det är fortfarande en massa snö vid infart och in på gården men det är iaf det bästa vi kunde göra själva just nu.


Nåja Sovgott alla glada spadar.

Av Nathalie - 8 december 2017 20:35

Sov uselt i natt.

Kim kom in vid halv sex och la sig i sängen, han hade varit ut och skottat hela infarten för andra gången !! ..

När jag skulle åka iväg så tog det en stund att hitta igen bilen under blöt snön som täckte den.

När jag är klar med bilen kommer plogbilen och kör upp en fin plogkarm åt mig så då måsste jag skotta bort det också !!!

Blev tio minuter sen pga det !


Tog mig hem idag iaf.. bättre än igår kväll.

Nu är det lugn och ro hemma som gäller, är så sliten.


ha en bra kväll alla glada spadar

Presentation


Född: 1989
Bor: Norrbotten
Älskar: Kim & Fantasy

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards